De kracht en geheimen van succesvolle telefonische acquisitie
communicatietelefonische acquisitie

De kracht en geheimen van succesvolle telefonische acquisitie

bellen

In this article

Het is niet ieders hobby.. telefonische acquisitie. Er zijn ook niet zo heel veel mensen echt goed in.. telefonisch acquisitie. Daarbij heeft het bellen van mensen voor zakelijke doeleinden over het algemeen ook niet zo’n beste reputatie. Dat neemt echter niet weg dat deze manier van in contact komen nog steeds, ook (of juist) in dit digitale tijdperk, een heel effectieve manier van leadgeneratie kan zijn.

Het commercieel telefonisch benaderen van mensen is niet eenvoudig en wordt al snel geassocieerd met opdringerige, irritante en vooral ongewenste telefoongesprekken van ‘nare’ mensen.

Hoewel dat jammer is, is het ook wel begrijpelijk; er wordt ook daadwerkelijk op die manier acquisitie gepleegd en wanneer er irritatie optreedt is dat zelden snel vergeten (and not in a good way). Aan de andere kant vergroot dat juist weer de kansen bij mensen die wel weten wat ze doen!

Daarom vandaag een focus op de kansen en successen van telefonische acquisitie.. zoals het hoort.

Persoonlijk.

In een uitermate digitaal tijdperk, biedt een telefonisch contact juist de kans om echt persoonlijk in contact te komen. Je tone-of-voice is bepalend maar wordt minder snel fout geïnterpreteerd dan bij e-mails regelmatig gebeurt.

Juist doordat je via stemgeluid en een gesprek echt van mens tot mens kunt communiceren, is een telefoongesprek bij uitstek de manier om een persoonlijke connectie te maken voordat je elkaar echt ontmoet.

Juist door de directe lijn van communicatie geeft dat je ook de kans om direct in te spelen op persoonlijke wensen, voorkeuren en ja, ook tegenwerpingen.

Je hebt juist de kans om een bezwaar om te keren, te belichten of in een ander daglicht te zetten… iets wat je met een e-mail of andere schriftelijke wijze van communiceren, niet zo eenvoudig lukt!

Strategisch.

Goede telefonische acquisitie is strategisch, maar niet misleidend. Een opdringerig telefoontje met halve waarheden is geen manier van werken.

Met strategisch bedoelen we dan ook ‘goed voorbereid’, maar wel authentiek: Bepaal je doelgroep bewust en gericht en bedenk wat deze personen drijft. Wat is de USP die voor die doelgroep echt van belang is? Bepaal je aanbod; wat kan prikkelen omdat het ook daadwerkelijk interessant is, iets waar je doelgroep wat aan heeft?

Communicatief.

Wanneer je je doelgroep helder hebt en je snapt dat je met echte personen te maken hebt, wordt het eenvoudiger om echt communicatief te zijn.

LUISTER en ga een echt, professioneel, menselijk gesprek aan.

Voorkom te allen tijde eindeloos zenden, eenrichtingsverkeer of zelfs drammen. Stel relevante en oprechte vragen en doe wat met de antwoorden die je krijgt.

Hoewel het werken met scripts en voorbereide responses een houvast kan zijn voor je call (je hebt nagedacht over de veelvoorkomende tegenwerpingen), is het robotachtig afwerken van een script nooit succesvol. De persoon aan de andere kant weet en voelt en merkt dat hij of zij slechts een van de zovelen is. Wanneer hun antwoord de trigger is voor jou als beller om naar pagina 5 van je script te bladeren en daar verder te gaan, heb je bij voorbaat verloren.

Leer effectief telefoneren

In onze korte Sales & Management trainingen hebben we diverse trainingen die gaan over telefonisch contact. Van telefonisch verkopen tot en met het nabellen van offertes.

Jouw vermogen om op een professionele, volwassen manier telefonisch contact te hebben, kan een enorm verschil maken in jouw sales succes.

Dus.. waar kun jij de meeste winst halen?

Bekijk ons cursusoverzicht online.

 

Deel dit bericht

Blijf op de hoogte en ontvang de laatste inzichten.

Geen spam, alleen waardevolle tips en inzichten rechtstreeks in je inbox!

Door aan te melden, ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.

Gerelateerde berichten

Firefly Network, abstract, shapes, hand shake 66534 1
business eventnetwerken
Het belang van netwerken als professional
Laten we even voorop stellen dat wanneer je actief bent in een verkoop gerelateerde functie, het absoluut in je voordeel...
stappp
bijscholingcertificering
Schrijf je in voor een van de opleidingen van Move the Crowd en ontvang 1000 euro STAP-subsidie!
Schrijf je in voor een van de opleidingen van Move the Crowd en ontvang 1000 euro STAP-subsidie! Makkelijker kunnen wij...
new1
certificeringdiploma
De nieuwe kansen: Uitbreiding trainingsaanbod in the picture
Wij schrijven over een hoop. Wij vinden ook heel veel dingen interessant. En we hebben een team van trainers die...

Opleidingsvarianten

No data was found