Zo trek je goede verkopers naar je bedrijf – 3 hoofdzaken
bijscholingmove the crowd

Zo trek je goede verkopers naar je bedrijf – 3 hoofdzaken

In this article

Het is voor veel organisaties geen geheim dat (echt) goede verkopers niet altijd voor het oprapen liggen. De berichtgeving zijn daarin ondersteunend: de vraag naar goed opgeleide verkopers groeit de komende jaren alleen maar. Goed nieuws voor mensen in de sales en een uitdaging voor organisaties die op zoek zijn naar nieuwe verkopers.

Dus hoe zorg je ervoor dat die goede salesreps interesse hebben in een baan bij jouw organisatie?

We zetten de 3 hoofdzaken op een rij:

  1. Een financiële beloning 

Eerlijk is eerlijk; er zijn maar weinig bedrijfstakken waarin mensen graag een laag salaris accepteren. Zeker als je als verkoper weet wat jouw ‘marktwaarde’ is en andere organisaties zijn bereid een bedrag neer te leggen is dat interessant. Of dat nu een constructie is met of zonder provisie.

  1. Groeimogelijkheden en opleidingen

Geen verrassing hier. Verkopers zijn algemeen gesproken vaak behoorlijk individualistisch ingesteld en laten zich dan ook niet zomaar ‘profileren’. Wat ze echter vaak gemeen hebben is de wens om door te groeien en bij te blijven.

In een vakgebied dat zo dynamisch is en er ALTIJD wat te leren valt, kun je als organisatie veel meerwaarde bieden als je je team de kans geeft hierin; in tijd en in ondersteuning. De angst van het faciliteren van verdere (persoonlijke) ontwikkeling van medewerkers blijft hardgrondig bestaan bij veel bedrijven. Het bieden van kansen in opleidingen is cruciaal.  Dus wanneer financiële vergoedingen grotendeels gelijk zijn, ligt hier een krachtige ‘win’ in het aantrekken en behouden van goed personeel.

NIMA Sales trainingen van Move the Crowd bieden dus een belangrijke meerwaarde in het aantrekken van goede en/of beloftevolle verkopers!

Eerder belichtten we al de voordelen en valkuilen van bijscholing voor werkgevers in ons blog.

  1. Goede sfeer 

Het klinkt natuurlijk logisch maar een goede sfeer binnen je bedrijf is juist voor een goede verkoper erg voornaam. Het is eigenlijk vergelijkbaar met een spits in een voetbal elftal. Een echte topper moet scoren en dat kan alleen als de sfeer binnen het team goed is. Laat vooral ook zien dat je bedrijf die goede sfeer heeft!

Investeren in personeel is investeren in je organisatie  

Bij Move the Crowd weten we als geen ander dat doorgroeien en blijven leren extreem belangrijk is; voor je bedrijf, je werknemers, een individu en de continuïteit en kwaliteit van je bedrijf en team.

 

Bekijk hier alle Nimas Sales trainingen > we beloven je een superscherpe prijs!

 

 

Deel dit bericht

Blijf op de hoogte en ontvang de laatste inzichten.

Geen spam, alleen waardevolle tips en inzichten rechtstreeks in je inbox!

Door aan te melden, ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.

Gerelateerde berichten

salesprofessional geeft persoonlijke begeleiding tijdens NIMA Sales opleiding — 1-op-1 coaching en examencases
verkoopgesprekbusiness
De persoonlijke aanpak: Meer dan klantgericht trainen
Bij Move The Crowd geloven we dat opleiden geen technisch proces is, maar een menselijke reis. Natuurlijk leren mensen skills...
NIMA Sales Examen Tips Move the Crowd
verkoopgespreksales opledingen
NIMA Sales Examen Tips: Hoe Je Slaagt met Studieplan, Oefenexamens & Case Coaching
Het behalen van je NIMA Sales-certificering is een belangrijke mijlpaal voor veel (junior) salesprofessionals. In dit artikel vind je NIMA...
Sales Skills Every Professional Needs in 2025 - Move the Crowd
nima opleidingworkshops
7 Sales Skills Every Professional Needs in 2025: Zo Blijf Je Voorlopen
In dit artikel ontdek je 7 sales skills every professional needs in 2025 — verpakt in heldere voorbeelden, twee korte verhalen en...

Opleidingsvarianten

No data was found
No data was found